Eigentijdse wijnen van importeur Grapedistrict

Grapedistrict focust op wijnen van kleinschalige wijnboeren, die werken met het oog op duurzaamheid, kwaliteit én smaak. Toegankelijke wijnen voor een breed publiek, eigentijds qua stijl.

Lekker Anders

De leukste wedstrijd elk jaar: Lekker Anders. Laat je inspireren door het unieke talent van horecaprofessionals met een arbeidsbeperking.

Het ‘andere’ karakter schuilt in het feit dat deze categorie bedoeld is voor horecamedewerkers met een arbeidsbeperking. Maar de creaties, die zijn zeker niet anders. Vooral de creativiteit en het secuur werken vallen op bij deze wedstrijd! De broodjes zijn niet alleen erg lekker, maar zien er ook nog eens prachtig uit! Wil je dat met eigen ogen zien? Kom langs!

Lees meer over de Lekkerste Wedstrijden. 

Sake: variatie aan stijlen & gastronomische inzetbaarheid

Sakespecialist Yoigokochi presenteert tijdens Wine Professional twee proeverijen met verschillende typen sake.

‘Ik wist niet dat er zoveel verschillende smaken sake zijn’ is een vraag die Dick Stegewerns van Yoigokochi vaak te horen krijgt. Daarom legt hij de focus bij de sessies vooral op de grote variatie aan stijlen: aperitief, fruitig, vol/droog/umami en lang gerijpt komen aan bod.

Eigentijdse wijnen van importeur Grapedistrict

Eigentijdse wijnen van importeur Grapedistrict
Grapedistrict focust op wijnen van kleinschalige wijnboeren, die werken met het oog op duurzaamheid, kwaliteit én smaak. Toegankelijke wijnen voor een breed publiek, eigentijds qua stijl.

Alcoholvrije alternatieven voor de gastronomie

Alcoholvrije alternatieven voor de gastronomie
Passend in de huidige tijd waarin we niet alleen meer op het milieu letten, maar ook op onze eigen gezondheid.
Presentatie door Het Proefstation.

Vins nature & sparkling tea

Vins nature & sparkling tea
Dat natuurwijn de afgelopen tien jaar is uitgegroeid van een hype in wereldsteden als Berlijn, Londen, Parijs, Tokio, Amsterdam en New York naar een blijvende trend, is niet vreemd. Natuurwijn past helemaal bij deze tijd, waarin de aandacht voor duurzaamheid en verantwoord en gezond geproduceerd voedsel groter is dan ooit. M.m.v. Established Sparkling Tea.

Marketing Breakfast Club 2025

Marketing Breakfast Club 2025
De Marketing Breakfast Club brengt je in één ochtend up to date over ontwikkelingen die relevant zijn voor jou als foodmarketeer.

Op woensdag 15 januari organiseren we de 7e editie van de Marketing Breakfast Club, powered by FoodserviceXs & Horecava. De Marketing Breakfast Club is dé manier om als foodmarketeer het jaar te beginnen: we brengen je in één ochtend up to date over wat er speelt in de dynamische foodservice branche. Daarnaast is het een uitgelezen kans om te netwerken met gelijkgestemden uit het vak. Na 12.00 uur laten we je ‘los’ op Horecava, waar je je kunt onderdompelen in alle nieuwste foodtrends.

Lees meer over de Marketing Breakfast Club of de organisator FoodserviceXS.

Sprekers 

Teun van de Keuken is journalist, schrijver, columnist, podcaster en programmamaker

Teun was jarenlang een van de gezichten van De Keuringsdienst van Waarde, een programma dat inzicht geeft in de wondere wereld achter voedsel. Vanuit De Keuringsdienst ontstond ook Tony’s Chocolonely, de slaafvrije chocolade waar Teun de naamgever en initiatiefnemer van is. Teun schreef daarnaast verschillende boeken, zoals recent ‘De mens is een plofkip’ en ‘Etenstijd!’.

Alexander Kok is Food Transition Fellow bij School for Moral Ambition

Als Food Transition Fellow bij de School for Moral Ambition gebruikt hij zijn ervaring in marketing en digitale analytics om innovatieve oplossingen te ontwikkelen voor de verduurzaming van ons voedselsysteem.

HotelloTOP Year Event

HotelloTOP Year Event
Op woensdag 15 januari 2025 vindt het HotelloTOP Year Event plaats tijdens Horecava in RAI Amsterdam.
De ene noemt zich een ‘Hotello’, en de ander noemt zich ‘afgestudeerd aan de Hotelschool’. Maar we hebben één ding gemeen: we zijn trots op onze roots and it’s been a ride! We zijn meesters in verbinden en voor ons allen voelt de hotelschool als een thuis, elk met zijn eigen achtergrond.

Hotello PRIDE
De ene noemt zich een ‘Hotello’, en de ander noemt zich ‘afgestudeerd aan de Hotelschool’. Maar we hebben één ding gemeen: we zijn trots op onze roots and it’s been a ride! We zijn meesters in verbinden en voor ons allen voelt de hotelschool als een thuis, elk met zijn eigen achtergrond.

HotelloTOP draait op volle toeren en is klaar om de uitdagingen van de toekomst aan te gaan. Twintig jaar geleden zijn we begonnen met de ambitieuze visie om Hotello’s van over de hele wereld samen te brengen. Nu, twintig jaar later, vieren we deze unieke verbinding. Het samenbrengen van Hotello’s vormt de kern van wie we zijn – dat is waar we voor staan.

Vier met ons het jubileumjaar en laat je verrassen door nieuwe inzichten en ervaringen. Tijdens het HotelloTOP Year Event nemen we je mee in meeslepende verhalen van Hotello’s en hun unieke ervaringen. We vieren met trots onze Hotello-roots, waar we vandaan komen en zijn trots op wie we zijn. Vier je met ons onze Hotello-roots en wil je ontdekken hoe ons diepgewortelde DNA ons al jarenlang klaarstoomt voor de toekomst?

Join ons in de ride als Hotello’s van de afgelopen twee decennia, en ontdek hoe we samen vooruitstrevend werken aan de toekomst. Noteer woensdag 15 januari 2025 in je agenda en wees welkom op het HotelloTOP Year Event tijdens de Horecava. Geniet van een heerlijke lunch, een uitdagend congres en een spectaculaire borrel.

HotelloTOP: een netwerk voor Hotello’s
HotelloTOP is hét netwerk voor studenten en alumni van de (inter)nationale Hotel Management Scholen in Nederland. Oftewel, HotelloTOP is een netwerk voor Hotello’s. Sluit je aan en kom in contact met vele andere Hotello’s.

Hotello’s zijn net even anders dan andere mensen. Datgene wat Hotello’s onderscheid, en waarvoor ze herkend en erkend worden, is hun unieke combinatie van kernwaarden: Een Hotello is gastvrij, optimistisch, energiek, sociaal, inventief, pragmatisch, ambitieus en een harde werker.

Sprekers 

Charles van Goch is CEO bij Hospitality Synergy Group

Charles begon zijn ‘Hotello-reis’ aan de Hotelschool in Maastricht, waar hij in 1994 afstudeerde. In datzelfde jaar richtte hij Mise en Place op; de toonaangevende specialist in het outsourcen van horecapersoneel binnen de hospitalitybranche. Voor studenten biedt het de ideale flexibele bijbaan waarin je altijd samenwerkt met…

Dutch Brewers Cup Championship

De focus ligt hier op handmatige filterkoffie, waarbij deelnemers hun vaardigheden en kennis op het gebied van extractie en smaakbalans laten zien.

De Nederlandse Koffiekampioenschappen zijn hét podium voor de meest getalenteerde koffieprofessionals van ons land. In vier verschillende categorieën tonen deelnemers hun vakmanschap en passie voor koffie.

De Nederlandse Bartenders Club

De Nederlandse Bartenders Club
In december heeft de club haar 75 jarig bestaan! mogen vieren. Proost samen met de NBC op het nieuwe jaar.

De Nederlandse Bartenders Club bestaat 75 jaar en organiseert masterclasses, bartender events en het officiële Nederlandse kampioenschap onder toezicht van de IBA.

Sprekers 

Richard Zijlstra is voorzitter bij NBC